Laten we er niet omheen draaien – online marketing is voor veel mensen een zeer abstracte wereld. Vrijwel iedereen weet dat het een belangrijk onderdeel is voor elk bedrijf, maar als je ze vraagt waaróm dit zo is, dan weten ze niet zo gauw een antwoord te geven. Dit is begrijpelijk, want online marketing is een breed gebied met veel specialisaties. Maar wat doet een marketingbureau eigenlijk?
Wat doet een marketingbureau?
Een marketingbureau richt zich op verschillende werkzaamheden om een bedrijf via internet onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Dit omvat diverse diensten zoals zoekmachine adverteren (SEA), zoekmachine optimalisatie (SEO) en contentmarketing.
Adverteren binnen Google (SEA)
Het is geen geheim dat actief adverteren essentieel is om online op te vallen. Maar dit is niet zo eenvoudig als het klinkt. Dagelijks worden wereldwijd miljarden zoekopdrachten uitgevoerd op Google. Het is dan ook vanzelfsprekend dat dit het platform is waar je wilt opvallen. Met behulp van Google Ads (voorheen Google AdWords) kun je online adverteren. Maar pas op, het is heel gemakkelijk om onnodig veel geld te verliezen door het verkeerd instellen van campagnes! Een SEA-specialist binnen een marketingbureau kan dit voor jou optimaliseren. Zij weten precies welke aanpassingen nodig zijn om advertenties zo efficiënt mogelijk te tonen aan de juiste doelgroep tegen de beste prijs. Een SEA-specialist blijft altijd op de hoogte van de laatste updates en trends binnen Google en past hier strategisch op in om jouw bedrijf zo effectief mogelijk te positioneren en conversies te vergroten.
Zoekmachine optimalisatie (SEO) voor jouw website
Zoekmachine optimalisatie betekent het optimaliseren van jouw website zodat zoekmachines zoals Google deze goed kunnen begrijpen. Je kunt een website vergelijken met een boek, met een duidelijke structuur van titels, hoofdstukken, paragrafen en subparagrafen voor overzicht en duidelijkheid. Helaas wordt dit vaak over het hoofd gezien bij het opzetten van een website. Wat doet een marketingbureau in dit geval?
- Vervangen van willekeurig geplaatste interne links door gestructureerde links op de juiste pagina’s, met aandacht voor de hiërarchie van de pagina’s.
- Optimaliseren van de URL-structuren van alle individuele pagina’s.
- Gebruik van unieke zoekwoorden met voldoende zoekvolume voor alle individuele pagina’s.
- Kritische evaluatie van de lay-out en advies over eventuele aanpassingen in de menustructuur om de website zowel voor mensen als zoekmachines beter leesbaar te maken.
- Opstellen van adviesrapporten met een gedetailleerd marketingplan met stappen die we voor je kunnen uitvoeren, en advies over zaken zoals laadsnelheid en responsiviteit van de website.